Księgowa – czy potrzebna?

Księgowa – czy potrzebna?

Wszystko zależy bardzo mocno od indywidualnej oceny potrzeb naszej firmy. Jeśli czujemy, że księgowość nas męczy i poświęcamy na to dużo czasu, przerażają nas deklaracje podatkowe i kontakt z urzędnikami skarbowym, warto zainwestować te 100-200 zł miesięcznie i mieć temat z głowy. Jeśli dopiero planujemy założenie firmy odpowiedzmy sobie na następujące pytania:

  • czy będę miał wielu różnych klientów?
  • czy planuję zatrudniać pracowników?
  • czy chcę korzystać z dotacji unijnych lub innych źródeł finansowania, które wymagają dodatkowych rozliczeń z urzędami?
  • czy jestem otwarty na pomysły korzystania z różnych metod optymalizacji podatkowej np. koszty mieszkania, elastyczne formy zatrudnienia?
  • czy moja działalność ma charakter innowacyjny bądź nietypowy?
  • czy przedmiot planowanej działalności posiada liczne obostrzenia prawne?
  • czy zdarzało mi się dotychczas zgubić ważny dokument lub przegapić termin dokonania opłat np. za lokal?
  • przerażają nas zawiłości podatkowe i rozliczenia z fiskusem?
  • kontakt z ZUS czy Urzędem skarbowym przyprawia nas o ból głowy?

Jeśli na większość pytań odpowiemy sobie „tak”, warto zatrudnić księgową Tylko jak to zrobić?

O tym w następnym poście …..